רבים מלקוחותינו מתלבטים בשאלה האם לבנות את אתרם בשפת HTML או ב- FLASH. ננסה לתת לכם פה תשובה מתומצתת, למרות שמדובר בהחלטה מורכבת, לא תהיה השפעה על איך האתר שלכם יראה וכיצד הוא ישווק.
ראשית, למי שאינו יודע, הסבר פשוט: HTML היא השפה הבסיסית עליה נשענים אתרי אינטרנט, ומטרתה היא להורות לדפדפן כיצד עליו להציג את הטקסט. ה- FLASH היא שפה גראפית מורכבת בעזרתה ניתן להציג בדפדפן תמונות נעות ואנימציה. במילים אחרות: שימוש ב- HTML נועד לבניית אתרים הנשענים על תוכן, ואילו שימוש ב- FLASH נועד לבניית אתרים הנשענים על גרפיקה.
יתרונות השימוש ב- FLASH:
- מושך את העין מבחינה ויזואלית
- מאפשר לגולש לחוות אינטראקטיבית ומשחק
- משלב מולטימדיה (סאונד ו-וידאו) ומעשיר את התוכן
חסרונות השימוש ב- FLASH:
- מאט את הגלישה
- מקשה על מנועי החיפוש בזיהוי האתר
- סובל מחוסר תאימות עבור הדפדפנים השונים
יתרונות השימוש ב- HTML:
- מתאים לתקן W3C המקובל על איגודי האינטרנט
- ידידותי למנועי החיפוש
- שפת קוד הנוחה לשיפור ושינוי
חסרונות השימוש ב- HTML:
- האתר נראה ויזואלית "פשוט" מדי וקשה לייחד אותו
- היישומים שלו מוגבלים
- קשה לשחק עם הגרפיקה
מסיכום של היתרונות והחסרונות, עולה השאלה אילו אתרים כדאי ליצור בפלאש ואילו ב- HTML?
התשובה לכך די ברורה: אם אתם בעלי אתר שהוא מהתחום ה-ויזואלי כמו: צילום, אומנות, קולנוע, עיצוב, הדפסה, אופנה וכו' – אזי השימוש בפלאש יהיה רצוי ואולי אף הכרחי. זה נכון גם לגבי אתרים שמטרתם להוביל קמפיין ספציפי ועולים לזמן קצר.
אם אתם בעלי אתר שהתוכן המרכזי שלו הוא טקסטואלי, מומלץ מאוד לבנות אתר על בסיס HTML. בצורה זו קיים סיכוי גדול יותר שגולשים יגיעו אליכם ממנוע החיפוש, וכך תגדילו את התעבורה.
ומה עם לשלב בין השניים?
זה הפתרון המומלץ על ידי "פלוטו" הבונה אתרי סחר ותדמית. האתרים שלנו נבנים על תקנים מוכרים של HTML, אך משלבים בהם אנימציות של פלאש. העיקרון הוא שהניווט של הגולש מתבצע ב"סביבת" ה- HTML, ואילו באזורים הגראפיים של האתר תופיע אנימציית פלאש משולבת בצורה חכמה, נטענת מהר ואינה מפריעה לניווט ולחויות הגלישה. שילוב מסוג זה אינו פוגע בקידוו של האתר במנועי החיפוש, כי הוא שומר על מבנה ה- HTML. הן אתרי סחר והן אתרי תדמית נהנים מעובדה זו.