בניתם אתר מסחרי ועיצבתם אתר מכירות לתפארת, הוא אפילו מקודם יפה מאוד בגוגל ונהנה מ"טראפיק" (כמות כניסות) נכבדה.
אבל מה הבעיה? אין קונים.
אין דבר מתסכל יותר מלראות שגולשים נכנסים לאתר שלך, אבל לא מבצעים את הפעולה אותה אתה דורש מהם (רישום, יצירת קשר, הורדת תוכנה, קניה וכו'). במקרה של אתר מכירות, התסכול הופך להיות גדול אף יותר כי הייעוד של בעל העסק הוא לעשות כסף ישירות מהאתר. כלומר העסק נשען על האתר, ואם המכירות יצנחו – העסק יצנח איתן.
אז איך מקדמים אתר מכירות?
יחס המרה גדול – אתר מצליח
נתון המפתח אליו אתה צריך להתייחס הוא יחס ההמרה (Conversion Rate) – היחס בין כמות המבקרים לכמות הקונים באתר המכירות שלך. על מנת לנתח טוב יותר נתון זה, ראוי לבדוק גם את היחס בין כמות המבקרים לכמות הקונים בעמוד מוצר ספציפי.כלומר אם לעמוד מכירת מוצר הגיעו מאתיים גולשים, ו- 20 מתוכם רכשו את המוצר, הרי שיחס ההמרה של אותו עמוד הוא 10%. הגדלת יחס המרה של עמוד אינטרנט מביאה לשיפור משמעותי בהיקף המכירות של אתר.
יש דרכים רבות ומגוונות שיעזרו לך להגדיל את יחס ההמרה, אך חשוב מאוד להתחיל מניתוח סטטיסטי של המבקרים ושל הפעולות שנעשו באתר המכירות שלך. עליכם לנתח לא רק את כמות המבקרים מול כמות הקונים, אלא גם איך ומאיפה הגולשים הגיעו אלייך (דרך אילו מילות חיפוש – כך תוכל לדעת מה המוצר הכי חם למשל…), כמה זמן הם שהו באתר, באילו עמודים הם "טיילו" ובאיזה שלב הם נטשו.
תהליך הקנייה בחנות סחר אלקטרוני באינטרנט מורכב בדרך כלל משלושה שלבים:
- כניסה לחנות
- הוספת מוצר לעגלת הקניות
- סקירת ההזמנה
הכנסת פרטי תשלום (כרטיס אשראי) והודעה על כך שהקניה התבצעה בהצלחה (שליחת קבלה לאימייל). כל שלב כזה הוא למעשה עמוד נפרד ומערכת סטטיסטית יכולה לנהל עליו "מעקב". אם תגלו למשל מהנתונים שתקבלו כי מתוך 1000 גולשים שנכנסו לאתר שלכם, 500 מהם הכניסו מוצר לעגלת הקניות, אך רק 15 עברו את שלב סריקת ההזמנה ומילאו פרטי כרטיס אשראי, תוכלו אולי להבין מכך שעמוד סריקת ההזמנה שלכם בעייתי (אין מספיק מידע, לא מסודר, מעוצב לא נכון, וכיו"ב).
שינוי הכולל ארגון מחדש של העמוד או מסר שיווקי אחר, יכול להוריד משמעותית את אחוז הנטישה וכך להגדיל את יחס ההמרה באתר המכירות שלכם. הגדלת יחס ההמרה כוללת מרכיבים נוספים הקשורים לשיווק האתר. תנו למקצוענים ולמומחים באינטרנט המסחרי לטפל בכם.