טיפים לקידום חנות מקוונת בגוגל

[av_textblock size=" font_color=" color=" custom_class="]
אם אתם קוראים מאמר זה, קרוב לוודאי שגם אתם רוצים להצטרף לשוק המסחר השוקק של הרשת ולהציע את מרכולתכם בכל עת ללא הגבלה של זמן או מקום.

אז יש לנו חידוש בשבילכם: אתם לא לבד. החנויות המקוונות היום מציפות את הרשת בה פורח המסחר האלקטרוני ותגלו שאפשר לקנות דרכם כמעט כל מוצר שרק תחפצו – החל מציוד כושר וספורט, דרך מצלמות דיגיטאליות ועד לתכשירי בריאות ייחודיים.

בבעלי עסקים רבים גילו את יתרונותיה של החנות המקוונת. חלקם מוסיפים אותה כעסק נלווה לחנות ה"פיזית" שלהם, וחלקם פותחים חנות כמיזם ייחודי ונפרד. בשורה התחתונה, הפוטנציאל הכלכלי של חנות וירטואלית הוא ענק, במיוחד כשלא צריך לשלם על השכרת שטח או ציוד ואין צורך במוכר, קופאי, ובטח לא מאבטח.

אבל כאמור, הבעיה היא שאתם לא לבד. כיום להקים חנות אינטרנטית זה החלק הקל, השאלה היא איך תבדלו אותה ותקדמו אותה על פני אחרות. הדרך המומלצת היא אופטימיזציה של אתר המסחר שלכם למנועי החיפוש, וגוגל בראשם.

קידום החנות שלכם בגוגל – צורך הכרחי

ראשית כמה נתונים:

  • 85 אחוזים מגולשי האינטרנט משתמשים בו לחיפוש מידע.
  • 90 אחוזים מהם משתמשים במנוע החיפוש של גוגל.
  • מתוך אותם 90 אחוזים, רק 15 אחוזים עוברים לדף השני של תוצאות החיפוש.

המסקנה היא: אם אתם מעוניינים שיגיעו קונים לחנות שלכם – אתם חייבים להיות מקודמים חזק בגוגל.

פעולות קידום אתר בסיסיות:

ראשית, מומלץ עליכם לפנות לחברה מקצועית המספקת שירותי קידום אתרים. תחום ה- SEO (Search Engine Optimization), הוא תחום מורכב שמתחדש ומתעדכן מדי יום. רק מומחים עם יד על הדופק (ורצוי גם עם מחשבה יצירתית), יכולים להבטיח של קידום האתר שלכם תהיינה תוצאות מספקות לטווח ארוך.

יחד עם זאת, אם יש לכם זמן ומוטיבציה, תוכלו לבצע מספר פעולות התחלתיות, שיהוו את הבסיס לקידום האתר שלכם:

  1. קוד אתר תקין:גוגל קבע סטנדרטים די ברורים לגבי איך צריך להיראות קוד טכני של אתר. בכללים הם ידועים וחברות  מקצועיות לבניית אתרים מתיישרות על פי דרישותיו. לפני שאתם בונים אתר, הקפידו כי הקוד יהיה מותאם לגוגל ועמוד בתקני ה-WC3(איגוד האינטרנט העולמי).
  1. טיפול בתגי META:תגי מטה הם תגיות בתוך הקוד, שתפקידם "לתאר" את האתר למנוע החיפוש. תגיMETAחשובים הם ה- TITLE (כותרת) וה- DISCRIPTION (התיאור המופיע מתחת לכותרת בתוצאות  החיפוש).
  1. תוכן טקסטואלי מעניין וייחודי:ככל שהאתר יכיל יותר עמודי תוכן עם מילים, כך הסיכוי שגולש  אקראי"יפול" עליכם ממנוע החיפוש, יהיה גדול יותר. חשוב שהתוכן יהיה ברור, רהוט וגם מעניין – כדי למשוך גולשים ולהשאיר אותם באתרך.
  1. לינקים פנימיים:גוגל אוהב קישורים, אבל אוהב גם סדר. חשוב שהניווט בתוך האתר שלכם יהיה מסודר  והגיוני, וניתן לעשות זאת על ידי בניה נכונה של קישורים פנימיים בתוך התוכן.
  1. לינקים חיצוניים:אחד מהמרכיבים המכריעים בקידום אתר. גוגל מסתכל על כל קישור לאתרך כאל "קול",  או "הצבעה". איכות הקישור קובעת פה יותר מהכמות, כלומר: קישור מאתר איכותי ומוסמך מתחום אתרך או חופף לו, יהיה שווה הרבה יותר מעשרות אתרים שוליים שאינם קושרים לאתרך.

[/av_textblock]

נגישות
Scroll to Top