קידום אתרים: שימוש בתגי מטה

[av_textblock size=" font_color=" color=" custom_class="]

אחד מהכלים הבסיסיים לקידום במנועי החיפוש הוא שימוש בתגי המטה. תגי המטה הם פקודות הנמצאים בקוד המקור ומכילים אינפורמציה על אתר האינטרנט שלך. בניגוד לתגים האחרים בשפת ה- HTML, פעולתם של תגי המטה אינה משפיעה על האתר עצמו, אלא רק על האופן בו מנוע החיפוש רואה אותו.

איך תגי המטה יכולים להשפיע על קידום אתר?

קיימים שלושה סוגי תגי מטה עיקריים:
1. TITLE כותרת העמוד. הכיתוב הלבן על הרקע הכחור שמופיע בחלק העליון של הדפדפן מעל שורת הכתובת.
2. DISCRIPTION תיאור האתר. הפסקה שמופיעה מתחת ליקשור האתר בתוצאות החיפוש.
3. KEYWORDS מילות חיפוש. מילות החיפוש הרלוונטיות המוכנסות על ידי בעל האתר באופן ידני  (ואינן נראות באתר).

מתוך השלושה, רק שני הראשונים חשובים לקידום האתר. לפני התפתחות מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, האלגוריתם שלהם לא היה מתוחכם דיו והוא נתן משקל רב לפרמטר של ה  KEYWORDS. המחשבה מאחורי זה הייתה כי אלו בדיוק המילים הרלוונטיות לאתר, ומי שיחפש אחריהם, ימצא את האתר – ויקבל את מבוקשו.
אלא שבמהרה החלו בעלי אתרים לנצל את השימוש ב- KEYWORDS לרעה ולעשות מניפולציות על מנועי החיפוש על ידי הכנסה מאסיבית של מילות מפתח לתוך תגי המטה, לפעמים אפילו בלי קשר לתוכן האתר. כך, כדי לקדם חנות אלקטרוניקה למשל, בעל האתר היה מכניס לתוך תג ה- KEYWORDS מילים בעלות נפח חיפוש גבוה כמו פורנו וסקס למשל, וכך צובר לעצמו (בצורה טפשית) גולשים נוספים.
פועל יוצא של העניין הוא שעם השתכללות מנועי החיפוש, המשקל שהם נוהגים לתת ל- KEYWORDS בדירוג האתר הוא נמוך למדי, ויש הטוענים שהוא כלל לא קיים. בכל זאת, מקדמי אתרים ממליצים למלא את התג במילות חיפוש הקשורות לאתר בצורה ממותנת (בין 10 ל- 15 מילות מפתח מופרדות בפסיק).

חשיבות הכותרת ותיאור האתר בקידום

לעומת ה- KEYWORDS, ל- TITLE ול- DISCRIPTION יש משמעות רבה הרבה יותר.
מנועי החיפוש קוראים את הכיתוב ב- TITLE ומכך מסיקים שהמילים הכתובות בו מציגות את נושא העמוד. אולם זה לא מספיק. אם מנוע החיפוש ייראה שהכיתוב ארוך מדי (יותר מ- 70 תווים), או שהוא אינו קשור לטקסט הנמצא בתוך העמוד, ל- TITLE לא תהיה משמעות.
את המילים ב- TITLE צריך לבחור בקפידה, ומומלץ מאוד לשנות אותם בין עמוד לעמוד (בהתאם לנושא של כל עמוד). זכרו כי מנוע החיפוש מדרג כל עמוד באתר שלכם בנפרד, אולם עדיין חשיבותו של עמוד הבית הכי גבוהה, ועל כן ב- TITLE צריכות להיות מילות המפתח הכי מובחרות והכי מבוקשות.

את מה שכתוב ב- DISCRIPTION, הגולש אינו יכול לראות (אלא אם יסתכל בקוד המקור), אך יש להם משמעות רבה בתוך התוצאות של מנוע החיפוש. אם תקלידו ביטוי חיפוש ותקבלו תוצאות במנוע, תוכלו לשים לב כי מתחת לכל לינק (קישור) בדף התוצאות ישנה פסקה. את מה שכתוב בפסקה לפעמים קשה לנו להבין או לראות וזה רק בגלל שבעל האתר לא טרח להכניס תיאור לאותו עמוד. זו טעות!

ל- DISCRIPTION יש חשיבות רבה לקידום והוא חייב להכיל מילות מפתח ממוקדות. מעבר לזה, אם הוא כתוב בצורה נכונה, שיווקית ומזמינה, ניתן להשתמש בו כדי למשוך גולשים ללחוץ על הקישור, גם אם יש קישורים המופיעים לפניו במנוע החיפוש.

לסיכום: טיפול בתגי המטה בצורה יסודית ומקצועית הוא חלק חשוב בקידום האתר. במערכות של פלוטו הטמענו מערכת המאפשרת לכל בעל עסק לערוך ולשנות את התגים בצורה נוחה וידידותית מבלי להיכנס לקוד המקור. יחד עם זאת, לצורך קידום אופטימלי של אתרךף אנו ממליצים כי השינויים ייעשו על ידי מקדם אתרים מקצועי עם ניסיון בנושא.
[/av_textblock]

נגישות
Scroll to Top